کالری ارده

کالری ارده و دیگر محصولات مشابه بسته به نوع ارده مصرفی مشخص خواهد شد. با توجه به اینکه ارده مورد استفاده ممکن است دارای افزودنی هایی باشد یا نه و یا حتی به چه شیوه ای ارده گیری شده است میزان کالری آن متفاوت خواهد بود. ارده های طعم دار و دو آتیشه نسبت به ارده های سنتی و ساده دارای کالری بیشتری می باشند.
استفاده از ارده به دلیل طبیعت گرمی که دارد برای بسیاری از افراد بخصوص افراد سرد مزاج مفید است. در ذائقه ایرانی مصرف ارده دارای محبوبیت زیادی است و بسیاری از خانواده ها مصرف ارده را در برنامه غذایی خود دارند. به طور معمول ارده کنجد به تنهایی استفاده نمی شود و این ماده غذایی با ارزش را به همراه شیره انگور، عسل، شیره خرما و ... مصرف می کنند.
نکته قابل توجه این است که در زمان ارده گیری، روغن حاصل از ارده جدا نخواهد شد و در ارده وجود دارد و همین موضوع باعث بالا بودن میزان کالری موجود در ارده کنجد خواهد شد. افرادی که به طور مرتب ورزش می کنند و یا افرادی که به چاقی یا دیگر امراض مبتلا هستند نیاز دارند تا از کالری مواد مصرفی خود آگاهی داشته باشند.

کالری ارده کنجد

به طور معمول هر قاشق غذاخوری از ارده سنتی بدون هیچ گونه افزودنی حدود 90 کالری دارد. این در حالی است که میزان چربی موجود در یک قاشق ارده چیزی حدود 8 گرم می باشد. در مورد ارده کنجد باید دانست که این ماده غذایی فاقد کلسترول است و مصرف به قاعده و متناسب آن باعث کاهش کلسترول بد خون نیز خواهد شد. آنتی اکسیدان و فیبر به وفور در ارده کنجد وجود دارد و نوع سبوس دار آن برای عملکرد روده ها و دستگاه گوارش بسیار مفید است. میزان قند موجود در ارده کنجد چیزی در حدود 0.1 خواهد بود که مصرف آن برای افراد دیابتی منعی نخواهد داشت. شما می توانید انواع ارده کنجد را با استفاده از دستگاه های ارده گیری تهیه کنید. 

کالری ارده کنجد

یک قاشق ارده شیره چقدر کالری دارد؟

با توجه به اینکه از چه نوع شیره ای برای اضافه کردن به ارده کنجد استفاده می شود می تواند کالری این ترکیب متفاوت باشد. اگر شیره خرما و ارده کنجد را به نسبت مساوی ترکیب کنیم، یک قاشق از این ترکیب دارای 58 کالری می باشد. میزان کالری 100 گرم از ترکیب مساوی شیره خرما و ارده 432 کالری دارد. این در صورتی است که یک قاشق شیره خرما به تنهایی دارای 28 کیلو کالری می باشد.
اگر شیره اضافه شده به ارده از نوع شیره انگور باشد میزان کالری موجود در یک قاشق از این ترکیب بیشتر و به میزان 64 کالری خواهد بود. 100 گرم از ترکیب مساوی شیره انگور و ارده کنجد دارای 46 کیلو کالری خواهد بود. یک قاشق غذاخوری از شیره انگور دارای 40 کالری خواهد بود.
در صورتی که به جای شیره به ارده کنجد به مقدار مساوی عسل اضافه شود میزان کالری آن به نسبت ترکیب با شیره بیشتر خواهد بود. بگونه ای که یک قاشق ارده کنجد و عسل دارای 76 کالری و 100 گرم از این ترکیب دارای 450 کالری خواهد بود. هر قاشق غذاخوری عسل دارای 64 کالری می باشد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید