روغن نارگیل

نارگیل یکی از مفید ترین و پر خاصیت ترین مواد غذایی می باشد. در بین ماده هایی که می توان از آن روغن استحصال کرد. این گیاه یکی از مواد سخت در فرایند روغن گیری یا روغنکشی به حساب می آید که امروزه از روغن نارگیل هم در بیشتر موارد همچو درمانی، آرایشی، نرم کنندگی، مرطوب کنندگی، تقویت کنندگی و پاک کنندگی استفاده می شود. در این مقاله، ما به خواص ها و فواید مهم این ماده ی روغنی می پردازیم. برای تهیه روغن نارگیل می توانید از دستگاه روغن گیری بکردانه استفاده نمایید. برای اطلاع از قیمت این دستگاه ها به سایت بکردانه مراجعه کنید.

روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل

از خواص روغن نارگیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما می توانید برای جلوگیری از خشکی لب و ترک لب از این روغن استفاده کنید.
  • روغن نارگیل برای درمان چندین بیماری پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و اگزما مفید است.
  • روغن نارگیل زخم های پوستی را بهبود می بخشد. 
  • همواره برای جلوگیری و بهبود بخشیدن به تیرگی و سیاهی اطاف چشم از این روغن به عنوان یک ماسک طبیعی و بدوو ضرر استفاده کنید.
  • از ترکیبات این روغن با ماده های طبیعی دیگر مثل : زرد چوبه،آبلیمو و عسل ، روغن بادام،سیب زمینی و خیار و... می توانید ماسک های طبیعی بسیاری درست کنید که هر کدام برای جاهای مختلف بدن  مناسب است  
  • اگر سر شما شوره می زند شما باید سه دقیقه  رزماری و روغن نارگیل را ترکیب کنید و با آن سر خود را ماساژدهید و پس از گذشت نیم ساعت سر خود را شستشو بدهید.
  • برای ضخیم شدن و محکم شدن و تقویت ابروها شما می توانید روغن نارگیل را به مدت چند شب ،هر شب قبل خواب آنرا به ابروهای خود بزنید و فردای آنروز ابروهای خود را شست و شو دهید . با تکرار این عمل شما شاهد ضخیم شدن و تقویت شدن ابروهای خود می شوید.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه روغن گیری نارگیل، رزهیپ و دانه های روغنی به سایت بکردانه مراجعه و یا با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

خواص روغن نارگیل  

ویژگی های روغن نارگیل در مقابله با سرطان

روغن نارگیل دارای دو ویژگی است که به مبارزه با سرطان کمک می کند:

الف سلوهای سرطانی برای تغذیه از گلوکز استفاده می کنند، پس کتون هایی که در فرآیند هضم نارگیل تولید می شوند نمی توانند به عنوان منبع غذایی سلول های سرطانی استفاده شوند. اعتقاد بر این است که یک رژیم غذایی کتونی می تواند به بهبود سرطان کمک کند.

ب- MCFA موجود در روغن نارگیل دیواره چربی باکتری ها را هضم کرده و باعث نابودی آن ها می شود. هلیکوباکتر پیلوری به عنوان یک فاکتور خطر سرطان معده شناخته می شود، پس روغن نارگیل می تواند این باکتری را از بین برده و از سرطان معده پیشگیری کند.

روغن نارگیل مایع و زردچوبه را با هم ترکیب کنید تا به حالت خمیری درآید، مقداری از آن را بر روی مسواک گذاشته و بر روی دندان ها بکشید پس از مدتی دندان ها سفید می شوند.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید