روغن آرگان

روغن آرگان که به آن روغن آرقان نیز میگویند از هسته میوه درختی به نام آرگان که بیشتر در قسمت های شمالی آفریقا می‌روید، به دست می آید و خواص بسیاری دارد. خواص بسیار زیاد این روغن گیاهی باعث شده است که امروزه برای ترمیم پوست و مو و از بین بردن لکه های صورت مورد استفاده قرار بگیرد، چرا که این روغن سرشار از ویتامین E و اسیدهای چربی مانند اسید لینولئیک است. همچنین وجود آنتی اکسیدان های طبیعی که باعث افزایش اکسیژن رسانی در اصول هستند باعث شده که جوانسازی پوست با استفاده از این روغن امروزه بسیار مورد توجه همه قرار بگیرد. در این مطلب از بکردانه قصد داریم که در مورد خواص روغن آرگان صحبت کنیم و همچنین نکات مهمی را در این خصوص با شما در میان بگذاریم. 

روغن آرگان

خواص شگفت‌آور روغن آرگان برای مو و پوست

روغن آرگان با ترکیبی از ویتامین‌ها، اسیدهای چرب ضروری، آنتی‌اکسیدان‌ها و عناصر معدنی به عنوان یک ترکیب غنی به شمار می‌رود. در ادامه به برخی از خواص شگفت‌آور روغن آرگان برای مو و پوست اشاره می‌کنیم:

خواص روغن آرگان برای مو

  •  تقویت موها: روغن آرگان حاوی اسیدهای چرب ضروری است که به تقویت ریشه‌های مو و کاهش شکنندگی و شکستگی موها کمک می‌کند.
  • ترمیم موهای آسیب‌دیده: خواص ترمیم‌کننده و مرطوب‌کننده روغن آرگان باعث می‌شود تا موهای خشک، آسیب‌دیده و زبر بهبود یابند و بازیابی پیدا کنند.
  • جلوگیری از پوسته‌ریزی: استفاده منظم از روغن آرگان می‌تواند از پوسته‌ریزی موها جلوگیری کند و به حفظ حجم و ضخامت موها کمک کند.
  • افزایش براقیت: این روغن به موها براقیت و لطافت می‌بخشد و باعث می‌شود آنها به سلامتی و زیبایی خود بازگردند.

خواص روغن آرگان برای پوست

  •  مرطوب‌کننده و نرم‌کننده: روغن آرگان باعث مرطوب‌کنندگی و نرمی پوست می‌شود و به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک می‌کند.
  • ضد التهاب و ضد عفونی کننده: خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده روغن آرگان باعث می‌شود تا پوست حساس و مشکلات مرتبط با التهاب را تسکین دهد.
  • جلوگیری از پیری زودرس: روغن آرگان حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که در مقابل پیری زودرس پوست محافظت می‌کنند و از تولید رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند.
  • کمک به درمان مشکلات پوستی: ممکن است روغن آرگان به درمان مشکلات پوستی مانند آکنه، اگزما، خارش و پسوریازیس کمک کند.

خواص روغن آرگان برای ابرو

خواص روغن آرگان برای ابرو به این صورت است که اگر شما مدتی چند قطره از این روغن را شب روی ابروهای خود بریزید و بعد از کمی ماساژ دادن صبر کنید تا کاملا جذب پوست ابرو شود، بعد از مدتی خواهید دید که چگونه ابروهایمان پرپشت تر از قبل خواهد شد. وجود مواد مغذی مورد نیاز برای رشد ابرو در این روغن باعث افزایش رشد ابروها و همچنین فعال شدن فولیکول های از کار افتاده ابروهای شما می شود. از طرفی وجود آنتی اکسیدان های طبیعی باعث افزایش اکسیژن رسانی به ریشه ابروهای شما خواهد شد، اما نکته‌ای که در این میان باید به یاد داشته باشید این است که اگر می‌خواهید تاثیر این روغن را به صورت کامل درک کنید، باید به مدت ۳۰ روز این کار را به صورت مداوم انجام دهید. 

خواص شگفت‌آور روغن آرگان برای مو و پوست

خواص روغن آرگان برای لک صورت

خواص روغن آرگان برای لک صورت باعث شده است که امروزه در محصولات مربوط به حفظ سلامت و افزایش زیبایی پوست، شاهد استفاده گسترده از روغن‌ها باشیم. بسیاری از مرطوب کننده ها و روغن ها باعث می‌شوند که مشکلات پوستی مانند آکنه تشدید شود، اما روغن آرگان باعث می‌شود که قسمت‌های ملتهب پوست تسکین پیدا کنند. جالب است بدانید که روغن آرگان با رساندن آنتی اکسیدان های ضروری برای بهبود سلول های آسیب دیده باعث از بین رفتن لک صورت و ترمیم آسیب دیدگی ها می شود. استفاده از این روغن برای از بین بردن لک صورت به این صورت است که چند قطره روغن آرگان خالص را به قسمت آسیب دیده پوست خود بمالید و آن را کمی ماساژ دهید. یکی دیگر از مزایای این روغن برای پوست این است که با استفاده از آن می توانید آنتی اکسیدان های مورد نیاز برای کلاژن سازی و تقویت پوست را به صورت و گردن خود برسانید تا از ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست جلوگیری گردد. برای این کار کافیست قبل از خواب صورت خود را با آب و صابون شسته، سپس صورت و گردن خود را با چند قطره از این روغن ماساژ دهید.

تشخیص روغن آرگان اصل و تقلبی

تشخیص روغن آرگان اصل و تقلبی در بازار این روزها که پر از افراد سودجو میباشد، ممکن است برای شما سخت باشد. اما لازم نیست نگران این موضوع باشید چرا که در ادامه راه های تشخیص روغن آرگان اصل را از تقلبی در اختیار شما قرار می دهیم. روغن آرگان اصل نباید هیچ گونه مواد نگهدارنده، ماده معطر یا آب داشته باشد، از طرفی چون نور باعث کاهش خواص روغن میشود معمولا آن را درون شیشه های کوچک تیره رنگ نگهداری میکنند. زمانی که این روغن را بر روی دستان خود می ریزید متوجه می شوید که بافت نرم دارد و شل یا آبکی نیست، همچنین محل تولید روغن آرگان کشور مراکش می باشد و قیمت آن باید برای ۵۰ میلی لیتر حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است، در صورتی که قیمت روغن آرگان از این روند پایین‌تر بود مطمئن باشید که اصل نیست. 

تشخیص روغن آرگان اصل و تقلبی

روغن آرگان تقلبی

روغن آرگان تقلبی را به روش های مختلف می توانید بشناسید که در ادامه این روش ها را با هم بررسی می‌کنیم.

  • تاثیر گذاری: اگر روغن آرگانی که خریداری کردید از باشد، بعد از مدت دو هفته استفاده می توانید تغییرات آن را روی ناخن ها، پوست و موی خود ببینید، در صورتی که هیچ نتیجه محسوسی برای شما به وجود نیامد باید نسبت به کیفیت روغن شک کنید.
  • ظاهر و بافت روغن: این نوع روغن باید به رنگ زرد و دارای بافت ابریشمی و نرم باشد، به این صورت که اگر مقدار کمی از این روغن را روی پوست خود بمالید و برای ۵ دقیقه به آرامی ماساژ دهید خواهید دید که کاملا جذب پوست شده و هیچ اثری از آن باقی نمانده است. در صورتی که روغن آرگان شما چسبنده، آبکی و یا لزج بود، باید بدانید که این روغن اصل نیست. در ضمن یکی دیگر از نشانه های تقلبی بودن روغن آرگان این است که بعد از استفاده پوست شما ممکن است دچار درد یا سوزش شود.
  • بو روغن آرگان : به یاد داشته باشید که روغن آرگان هیچ بوی خاصی ندارد و صرفاً بوی روغن های خام را می دهد، پس اگر روغن آرگانی که در اختیار دارید عطر خاصی دارد، بدانید که تقلبی است. البته این مورد فقط برای روغن آرگان مخصوص پوست می کند چرا که در نمونه های خوراکی روغن آرگان کمی ماده معطر می ریزند. 
  • قیمت: قیمت روغن آرگان در کشور تولید کننده حدود ۱۰ دلار است و زمانی که استفاده کننده در ایران بست خرید این روغن را دارد با توجه به مسائل ارزی، هزینه های مربوط به حمل و نقل، بسته بندی و صد البته سهم دلال ها؛ قیمت این روغن بالاتر می رود. در این میان شما باید به سراغ فروشندگان معتبر بروید و سعی کنید روغن آرگان با قیمت منطقی را خریداری کنید.
  • نحوه بسته بندی: همانطور که قبلا هم گفتیم روغن‌آرگان را باید در بطری های تیره رنگ به فروش برسانند تا از رسیدن نور به آن جلوگیری کنند. در صورتی که مشاهده کردید شیشه روغن آرگان که به شما فروخته میشود پلاستیکی و یا بی کیفیت است مطمئن باشید که این روغن تقلبی است.

روغن آرگان تقلبی

روغن آرگان چه مارکی خوبه

روغن آرگان چه مارکی خوبه؟ سوالی است که مطمئنا بعد از پیدا کردن قدرت تشخیص روغن اصل از تقلبی، خواهید پرسید، چرا که برندهای زیادی اقدام به روغن گیری و تولید این روغن کرده اند. در ادامه ۵ برند برتر روغن آرگان را خدمت شما معرفی می کنیم:

  • روغن آرگان Poppy Austin Pure محصول مراکش
  • روغن آرگان Majestic Pure قابل استفاده برای مو و صورت، محصول مراکش
  • روغن آرگان آرگانیک Foxbrim
  • روغن آرگان آرگانیک InstaNatural
  • روغن آرگان Pura D’Or محصول مراکش
نظرات خود را با ما در میان بگذارید