طرز تهیه انجیر خشک با دستگاه میوه خشک کن

میوه انجیر از میوه های پرخاصیتی است که طرفداران زیادی دارد. ظرافت این میوه باعث می شود تا سرعت فساد آن بسیار بالا باشد. بنابراین بهتر است برای افزایش طول عمر این محصول، آن را خشک نمود. همچنین، این میوه خواص ویژه ای دارد که با خشک کردن آن می توان در فصول غیر از فصل میوه انجیر، از آن ها بهره برد.

تهیه انجیر خشک با دستگاه میوه خشک کن خانگی و صنعتی قابل انجام است. نوع دستگاه بر اساس حجم انجیر خشک مورد نظر تعیین می گردد. دستگاه های میوه خشک کن بکردانه از جمله دستگاه هایی هستند که برای خشک کردن این میوه پرخاصیت و محبوب به کار می روند. در ادامه با مراحل و مزایای تهیه انجیر خشک با دستگاه میوه خشک کن بکردانه آشنا می شوید.

مراحل خشک کردن انجیر با دستگاه میوه خشک کن

تهیه انجیر خشک با دستگاه میوه خشک کن کمی با میوه های دیگر متفاوت است. در واقع، انجیر میوه ای حساس است که ممکن است در کمترین زمان، آسیب دیده و فاسد شود. از این رو، برای تهیه انجیر خشک باید کمی سرعت عمل به خرج داد.

برای خشک کردن انجیر تازه لازم است ابتدا تمامی انجیرها را به صورت کامل در آب سرد شستشو دهید. پس از آن به کمک یک آبکش متناسب با حجم انجیرها، آن ها را آبکشی کرده و اجازه دهید تا آب آن کاملا خشک گردد. در حین آبکش کردن انجیرها، تمامی میوه های لک دار یا له شده را جدا کنید.

در فرایند تهیه انجیر خشک با دستگاه میوه خشک کن یا حتی روش های سنتی، این امکان وجود دارد که رنگ میوه خشک شده تغییر کند. برای پیشگیری از تغییر رنگ انجیرها لازم است مقدار بسیار کمی آبلیمو را با یک اسپری تمیز بر روی انجیرهای شسته شده بپاشید. در نهایت، می توانید انجیرها را در داخل سینی های دستگاه میوه خشک کن چیده و در دستگاه قرار دهید. بهتر است میوه ها را با فاصله از یکدیگر بچینید تا کمترین برخورد را با یکدیگر داشته و سریع تر خشک شوند.

 طرز تهیه انجیر خشک با دستگاه میوه خشک کن

خشک کردن انجیر کامل یا برش خورده

ممکن است این سوال پیش آید که برای تهیه انجیر خشک با دستگاه میوه خشک کن آیا انجیر حتما باید به صورت برش خورده باشد؟ آیا می توان میوه انجیر را به صورت کامل خشک نمود؟ به طور کلی، برای خشک کردن انواع میوه با دستگاه میوه خشک کن بهتر است آن را به صورت ورقه ورقه در آورد.

هر چه ضخامت ورقه های میوه کمتر باشد (بین 6 تا 8 میلی متر)، میوه ها سریع تر خشک شده و احتمال تخریب آن ها کمتر است. از آن گذشته، شکل میوه های خشک شده زیباتر و اصطلاحا چیپسی تر خواهد بود. با این حال، در فرایند تهیه انجیر خشک با دستگاه میوه خشک کن می توان انجیر را به صورت کامل یا ورقه ای در دستگاه قرار داد.

مدت زمان خشک شدن انجیرها با دستگاه میوه خشک کن

یکی از سوالات مهم افراد درباره طرز تهیه انجیر خشک با دستگاه میوه خشک کن، مدت زمانی است که برای این کار لازم است. این موضوع به توان و قدرت دستگاه میوه خشک کن بستگی خواهد داشت. هر چه توان دستگاه بالاتر باشد، سرعت خشک شدن میوه نیز سریع تر خواهد بود. برای مثال، مدت زمان مورد نیاز برای خشک کردن انجیر با دستگاه میوه خشک کن خانگی نسبت به دستگاه صنعتی بسیار بیشتر خواهد بود. بنابراین نمی توان معیار صحیحی برای مدت زمان خشک شدن انجیر در دستگاه میوه خشک کن ارائه داد.

 مدت زمان خشک شدن انجیرها با دستگاه میوه خشک کن

مزایای خشک کردن انجیر با دستگاه میوه خشک کن چیست؟

خشک کردن انجیر با دستگاه میوه خشک کن مزایای قابل توجهی نسبت به تهیه انجیر خشک به روش سنتی دارد. در روش سنتی، انجیرها باید تحت تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرند. این مساله مشکلاتی را در پی دارد برخی از آن ها که عبارت اند از:

  • افزایش احتمال فساد میوه قبل از خشک شدن کامل
  • حمله حشرات به میوه ها در حین خشک شدن
  • ایجاد بو و مزه نامطبوع
  • کمبود جا
  • جذب گرد و خاک
  • طولانی شدن مدت زمان خشک شدن میوه (چند روز)

همه این عوامل و مشکلات در تهیه انجیر خشک با دستگاه میوه خشک کن برطرف شده اند. در واقع، دستگاه میوه خشک کن شامل یک محفظه بسته است که هوای گرم درون آن جریان پیدا می کند. در حین تهیه انجیر خشک درب دستگاه کاملا بسته بوده و نفوذ حشرات و گرد و خاک به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود. به این ترتیب، خشک کردن انجیر با دستگاه میوه خشک کن یک فرایند کاملا بهداشتی، با ظرافت و تمیز است که در کمترین زمان ممکن انجام می گیرد. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و انتخاب بهتر با کارشناسان ما در بکردانه تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید