دستگاه میوه خشک کن انجمادی

 

فرآیند خشک کردن مواد به صورت انجمادی، دارای یک سری مراحل است که در آن می‌ توان فرآیند خشک کردن میوه را با استفاده از روش تصعیدی یا همان انجمادی با سرعت بالا انجام داد. در این روش با کاهش فشار سامانه، آب منجمد شده درون میوه، سبزیجات و یا سایر مواد غذایی به صورت مستقیم به بخار تبدیل می شود. این پروسه برای افزایش مدت نگهداری مواد غذایی و هچنین مواد دارویی و برای آسان کردن حمل و نقل‌ این مواد کاربرد زیادی دارد. بکردانه یکی از بهترین شرکت های تولید کننده میوه خشک کن در بازار کشور ایران است. که شما می توانید انواع دستگاه میوه خشک کن در ابعاد مختلف را از این مجموعه تهیه کنید. چنانچه قصد خرید دستگاه میوه خشک کن انجمادی را دارید و می ‌خواهید با این دستگاه بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌ کنیم این مطلب را از دست ندهید.

دستگاه میوه خشک کن انجمادی چیست

دستگاه میوه خشک کن انجمادی چیست؟

خشک کردن برخی از محصولات مانند میوه‌ ها و سبزیجات به واسطه حرارت امری مضر است و ممکن است آن ماده غذایی را دچار حساسیت کند یا خواص آن را از بین ببرد. به همین دلیل تولید کنندگان از جایگزین این دستگاه‌ ها استفاده می ‌کنند که در آن مواد غذایی به صورت انجمادی خشک می شوند. در این روش ابتدا محصول یا ماده مورد نظر به وسیله دستگاه کاملا منجمد می ‌شود. بعد از آن آبی که در محصول بوده و حالا منجمد شده، از طریق فرآیند تصعید تحت خلا از محصول خارج خواهد شد.
امروزه با پیشرفت علم و اهمیت دادن افراد به موضوع سلامتی، میوه‌های خشک جایگزین تنقلات مضر شده است و افراد زیادی به این خوراکی‌های سالم روی آورده اند. از این رو تولید کننده‌های زیادی به این فکر افتادند تا برای خود دستگاه میوه خشک کن انجمادی تهیه کرده و در خانه یا کارگاه شروع به تولید کردن این میوه های خشک کنند.
اگر بخواهیم از مزایای این روش بگوییم، باید گفت علاوه بر این که باعث افزایش ماندگاری محصول خواهد شد، به دلیل کم شدن وزن محصولات، حمل و نقل آن هم آسان می ‌شود. همچنین بهره وری بالا، حداقل دستکاری و تغییر، کیفیت عالی و کاربرد گسترده این دستگاه، از دیگر مزیت‌ های آن است.

نام های دیگر دستگاه میوه خشک کن انجمادی

نام های دیگر دستگاه میوه خشک کن انجمادی

دستگاه میوه خشک کن انجمادی با نام دستگاه میوه خشک کن تصعیدی هم شناخته می شود. از آن جایی که در این روش بعد از منجمد شدن آب درون مواد غذایی در یک فرآیند، تصعید خواهد شد، به همین دلیل این دستگاه به خشک کن تصعیدی هم معروف است. علاوه بر این نام، این دستگاه را با نام انگلیسی آن که فریز درایر است هم می ‌شناسند که از دو کلمه freeze به معنای انجماد و dryer به معنای خشک کردن تشکیل شده است.

قیمت دستگاه میوه خشک کن فریز درایر

دستگاه میوه خشک کن درایر به کرات بهتر از دستگاه میوه خشک کن ساده است زیرا قابلیت های بسیار بیشتری نسبت به آن دارد. این دستگاه می تواند میوه را در سه مرحله خشک کند و باعث می شود میوه ها، سبزیجات و سایر مواد غذایی که امکان خراب شدنشان بالا است، فاسد و خراب نشوند و از آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری می کند. از مزیت های کار با دستگاه میوه خشک کن درایر این است که به حضور ما نیازی ندارد و خود دستگاه می تواند به تنهایی وظیفه اش را به نحو احسن انجام دهد. قیمت دستگاه میوه خشک کن به عوامل مختلفی وابسته است که از جمله آن ها می توان به ابعاد دستگاه میوه خشک کن، ظرفیت تولید آن، تجهیزاتی که دارد، برند تولید کننده دستگاه میوه خشک کن فریز درایر و... اشاره کرد. اما اگر می خواهید دستگاه میوه خشک کن فریز درایر را با قیمت بسیار مناسب و اقتصادی تهیه و خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما، خرید این دستگاه از سایت بکردانه است. مجموعه بکردانه تولید کننده انواع دستگاه ها و ماشین آلات صنایع غذایی است و با استاندارد روز دنیا و متریال های درجه یک اقدام به تولید دستگاه میوه خشک کن کرده است.

مشخصات دستگاه میوه خشک کن انجمادی

شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید انبوه، دستگاه میوه خشک انجمادی را در سایزها و انواع مختلف آن تولید می ‌کنند که هر کدام از آن‎ها مشخصات جداگانه‌ای دارد. در ادامه هر یک از آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

مشخصات دستگاه میوه خشک کن انجمادی

  • خشک کن های تصعیدی سینی دار
    از رایج‌ ترین و معمول ‌ترین نوع این دستگاه‌ ها، می‌توان به مدل سینی دار آن اشاره کرد که به افرادی که می‌ خواهند یک شغل خانگی برای خود به وجود آورند، توصیه می‌ شود. کندانسور این دستگاه که به صورت سرد کننده‌های سینی‌ عمل می‌ کند، در یک اتاقک قرار می ‌گیرند و به وسیله یک لوله که قطر بزرگی هم دارد، به اتاقک اصلی متصل می‌شود. در این قسمت سینی‌ها با مواد غذایی که درون آن قرار دارند، روی این اتاقک سوار خواهند شد. پس از قرار دادن مواد غذایی روی سینی‌ها، سینی را به داخل دستگاه انتقال می‌ دهند تا مواد غذایی یا میوه خشک شوند. پس از اتمام کار هم دستگاه آلارم خاموش شدن می ‌دهد و آن گاه شما می‌توانید میوه‌های خشک شده را از آن خارج کنید.
  • خشک کن تصعیدی تونلی
    در نوع تونلی از این دستگاه، بعد از آن که مواد غذایی روی سینی قرار داده شد، آن‌ها را از یک سمت به داخل تونل می ‌فرستند و بعد از فرآیند انجماد، سینی‌ها از طرف دیگر به بیرون فرستاده می‌ شوند. کندانسوری که در این دستگاه وجود دارد، از یک سیستم سرد کننده‌ جذبی آمونیاکی سرد استفاده می‌کند. در این نوع از دستگاه‌ها به روشی آسان‎تر می‌ توان در بارگیری مواد غذایی کنترل به عمل آورد.

استفاده از دستگاه میوه خشک کن انجمادی سبب می‌شود تا محصول مورد نظر بدون تغییر رنگ، شکل، رایحه و طعم باقی بماند که همین موضوع باعث محبوبیت این دستگاه ها شده است. دستگاه های میوه خشک کن انجمادی سینی دار و تونلی بنا بر سایزی که دارند، برای افرادی است که مایل هستند از طریق یک شغل خانگی کسب درآمد داشته باشند، بسیار مناسب و کاربردی است. شما همچنین می توانید با این دستگاه ها کارآفرینی کنید و شغل جدیدی را برای افرادی که نیازمند به کار هستند، بیافرینید.

قیمت دستگاه میوه خشک کن انجمادی

قیمت دستگاه میوه خشک کن انجمادی

قیمت دستگاه میوه خشک کن انجمادی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این که شما دستگاه را در چه سایزی بخواهید تهیه کنید یا کدام نوع از دستگاه میوه خشک کن سینی دار یا تونلی را انتخاب کنید. همچنین عواملی مانند کاربری آسان، گنجایش، توان مصرفی و متریال به کار برده شده در دستگاه هم در قیمت نهایی آن تاثیرگذار خواهد بود. چنانچه قصد خرید این دستگاه را دارید، اما نیازمند این هستید که اطلاعات بیشتری راجع به آن کسب کنید، می ‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید تا تمامی مشخصات دستگاه به همراه قیمت تمام شده آن را به شما اعلام کنند.
مراکز و فروشگاه‌های اینترنتی و حضوری معتبری وجود دارند که شما با اطمینان خاطر می‌ توانید برای خرید دستگاه میوه خشک کن انجمادی به آن مراجعه کنید. یکی از این فروشگاه‌های معتبر، فروشگاه بکردانه است که انواع دستگاه‌های روغن گیری، خشک کن، ماشین آلات صنعتی و ... را به مشتریان خود عرضه می کند. برای خرید دستگاه میوه خشک کن انجمادی هم کافی است به وبسایت این مجموعه مراجعه کرده و وارد بخش خرید این دستگاه شوید تا پس از مشاهده مشخصات و اطلاعات در مورد دستگاه و قیمت آن، سفارش خود را به ثبت برسانید.
دستگاه میوه خشک کن انجمادی را می بایست از مجموعه های تولید کننده معتبر و نام دار تهیه کرد تا در صورتی که مشکلی پیدا کرد، بتوانید آن را رفع کنید و دستگاه مثل روز اولش به فعالیت خود ادامه دهد. قیمت دستگاه میوه خشک کن در بکردانه مقرون به صرفه تر است، به دلیل اینکه ما این دستگاه را بدون واسطه به کمک پیشرفته ترین دستگاه ها به تولید می رسانیم و به طور مستقیم به دست شما عزیزان می رسانیم. این امر باعث شده است که قیمت دستگاه میوه خشک کن انجمادی نسبت به سایر فروشگاه های عرضه کننده پایین تر باشد و کیفیت آن شگفت انگیز باشد. برای اطلاع و استعلام قیمت دستگاه میوه خشک کن انجمادی می توانید با کارشناسان ما در مجموعه بکردانه تماس بگیرید و یا به صفحه مربوط به دستگاه میوه خشک کن مراجعه کنید و در آنجا از مشخصات دستگاه نیز مطلع شوید.

 

دیدگاه‌ها  
هوشیار
کیفیت میوها با دستگاههای برقی فرق داره؟
بستنی رو هم خشک میکنه؟
حجم خانگی چقدره؟
ادمین بکردانه
درود بر شما . کیفیت میوه ها به عوامل بسیاری بستگی دارد . دستگاه های خشک کن بکردانه در دو مدل 15 سینی و 30 سینی با ظرفیت تولید 15 و 30 کیلوگرم در ساعت می تواند بهترین خروجی را برای شما داشته باشد. دستگاه های خشک کن انجمادی می تواند بستنی را خشک کند چون عملا کارکرد آنها بر اساس سرماست ولی دستگاه های خشک کن برقی گرما تولید میکنند و بستنی را نمی تواند خشک کند .
نظرات خود را با ما در میان بگذارید