دستگاه میوه خشک کن به منظور خشک کردن و حذف آب میان بافتی انواع میوه ها، صیفی جات، سبزیجات و ... طراحی، تولید و به بازار عرضه شده است. این دستگاه با وجود خشک کردن سایر سبزیجات و صیفی جات به دلیل استفاده بیشتر در صنعت خشک کردن میوه، به عنوان میوه خشک کن شناخته می شود. همچنین در صنایع مواد غذایی از اهمیت و کاربرد زیادی برخوردار است و امروزه شرکت های متعددی در زمینه تولید انواع دستگاه میوه خشک کن در حال فعالیت هستند. این دستگاه از مدل های مختلفی برخوردار بوده که خریدار بسته به نیاز خود می تواند بهترین مدل را انتخاب نماید. بنابراین دستگاه های خشک کن میوه برای مصارف کارخانه ای (صنعتی)، کارگاهی (نیمه صنعتی) و خانگی طراحی و ساخته می شوند. البته شرکت ها، این دستگاه ها را به صورت سه کابین، دو کابین و تک کابین با ظرفیت ۵۰۰ الی ۷۵۰ کیلوگرم طراحی و تولید می کنند. همچنین خشک کن های تک کابین ۴۲ سینی، خشک کن های دو کابین ۷۲ سینی و خشک کن های سه کابین به ۱۳۰ الی ۱۶۸ سینی مجهز هستند. ناگفته نماند که شرکت های تولیدی بسته به نیاز مشتری، تعداد کابین ها را به ۴ کابین نیز تغییر می دهند.

تولید کنندگان دستگاه خشک کن میوه

تولیدکنندگان دستگاه خشک کن میوه

رقابت بین طراحان و تولیدکنندگان دستگاه میوه خشک کن به وفور دیده می شود که نمی توان یک برند را به عنوان بهترین معرفی نمود. بنابراین در زیر به بررسی یکسری از این تولیدکنندگان پرداخته می شود تا با مقایسه آن ها با یکدیگر، بهترین انتخاب گردد.

  • بکردانه
    گروه تولیدی بکردانه فعالیت خود از سال ۱۳۹۰، در زمینه طراحی و تولید دستگاه روغن گیری و دستگاه های میوه خشک کن آغاز کرده است.
  • اکباتان صنعت
    شرکت آمادای الیان درایر در سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز نمود. همچنین تغییر نام آن به آریا اندیشه صنعت اکباتان در سال ۹۷ به وقوع پیوست. البته از تولیدات مهم این گروه می توان به انواع خشک کن میوه اشاره کرد.
  • شرکت آراد ماشین
    آغاز فعالیت این شرکت در حوزه ساخت ماشین سازی دستگاه های غذایی و صنعتی به ویژه دستگاه میوه خشک کن به سال ۹۸ باز می گردد. تمام تلاش شرکت آراد ماشین از همان اوایل فعالیت خود، جلب رضایت مشتریان بوده است.
  • گروه صنعتی آریا تجهیزات
    در گذشته، گروه صنعتی آریا تجهیزات نقش تولیدکننده ایفا می کرد. ولی با سپری شدن چند سال در حوزه های مختلفی مانند تجهیزات اتوماسیون، تجهیزات صنایع کشاورزی، تجهیزات صنایع غذایی و بسته بندی مشغول به فعالیت است.
  • گروه صنعتی هدایت پیشرو
    فعالیت این گرو به سال ۱۳۷۸ باز می گردد که در حوزه طراحی و ساخت انواع دستگاه های فرآوری مشغول به فعالیت است. البته در چندین سال اخیر بر روی تولید انواع دستگاه خشک کن میوه تمرکز کرده و به پیشرفت های کثیری دست یافته است. همچنین از مهم ترین تولیدات این شرکت می توان به خشک کن نواری، تونلی، صنعتی، کارگاهی و خانگی اشاره کرد. ناگفته نماند که ظرفیت ورودی محصول با توجه به نوع آن دارای نوسان است.

 

بکردانه: برترین تولیدکننده دستگاه میوه خشک کن

بکردانه: برترین تولیدکننده دستگاه میوه خشک کن

بکردانه یکی از برترین تولید کنندگان دستگاه میوه خشک کن در ایران بوده است. بکردانه دارای بهترین خدمات پس از فروش و دارنده گواهی نامه ایزو ۹۰۰۱ است. دستگاه های بکردانه، فرآیندها را به صورت اتوماتیک انجام می دهد. بنابراین در مقایسه با روش سنتی از تولید بهداشتی میوه خشک و به دور از غبار و گرد برخوردار است. دستگاه برند بکردانه قادر به خشک نمودن انواع میوه ها از جمله پرتقال، هلو، آناناس، موز، انبه، کیوی، انجیر و ... است. همچنین در هر بازه زمانی، بدون توجه به شرایط آب و هوایی و شدت نور خورشید می توان پروسه خشک نمودن میوه ها را به آسانی انجام داد. دستگاه خشک کن میوه در دو نوع خانگی و صنعتی با برند بکردانه به بازار عرضه می شود. با مراجعه به وبسایت بکردانه و خواندن مشخصات دستگاه ها، می توانید متناسب با نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید