دمای مناسب برای کره گیری

کره یکی از پایه های ثابت سفره های ایرانی هاست، به خصوص که این سفره یکی از پایه های ثابت صبحانه ماست. همین ماده لبنی شاید در نگاه اول تولید آن آسان باشد، ولی آن هم مانند دیگر فراورده های لبنی چم و خم های خاص خود را دارد و به روش خاص تولید می شود. کره بصورت مستقیم از شیر تولید نمی شود و باید اول شیر را به ماست تبدیل کرد و سپس از ماست کره گرفت.
برای درست کردن کره به مواردی از جمله دمای مناسب آن باید توجه کرد که امروز در این مطلب به آن می پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

خواص کره خانگی

کره از چربی هایی ساخته شده که می تواند انرژی فرد را در طول روز تامین کند. چربی های سازنده کره، عمدتا غیر اشباع هستند و ضرری برای بدن ندارند. از دیگر خواص کره می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• مبارزه با پوکی استخوان
• کمک به سلامت عمومی
• تقویت قدرت بینایی
همچنین کره دارای ویتامین A، منیزیم، کلیسیم و سایر مواد معدنی است. افراد ورزشکار می توانند کره هایی را که از دام های گیاه خوار تولید می شود، تهیه کنند؛ زیرا این کره ها دارای مقادیر زیادی اسید لینولوئیک هستند.

طرز تهیه کره از ماست

طرز تهیه کره از ماست

قدیمی ترین برای درست کردن کره از ماست، با مشک است. در قدیم الایام دامدارن و عشایر برای درست کردن کره، پوست حیوانی مانند بز یا گوسفند را به صورت کیسه مانند می دوختند و ماست را درون آن می ریختند. فرد باید ماست درون مشک را آنقدر تکان می داد تا چربی های ماست از آن جدا شود و روی آن شناور شود. چربی موجود روی ماست را با ملاقه یا دست جمع می کنند و به آن شکل می دهند. این چربی همان کره است!
این روزها برای درست کردن کره دیگر نیازی به داشتن مشک و انجام کارهای طاقت فرسا نیست. شما می توانید برای منزل خود یک دستگاه کره گیر خانگی بخرید و با آن کره درست کنید. برای درست کردن کره در خانه نکاتی هست که به آن باید توجه کرده و آنها را رعایت کنید.
1. ماست مورد استفاده نباید دو مدل باشد. یعنی اینکه ماست شما باید فقط ماست گوسفندی یا گاوی باشد. ترکیب دو نوع ماست باعث خراب شدن کره می شود.
2. دستگاه کره گیر باید کاملا تمیز بوده و جنس بدنه آن ضد زنگ باشد.
3. تمام دستگاه را از ماست پر نکنید؛ برای کره گیری هر وزنی که ماست ریختید، باید یک پنجم از وزن ماست را آب خنک بریزید. حتی می توانید برای سریع تر انجام شدن کار، چند قالب یخ در دستگاه بیندازید. هرچقدر دمای مواد در دستگاه پایین تر باشد، مقدار کره تولیدی نیز بیشتر خواهد بود.
4. هنگام ریختن مواد و روشن کردن دستگاه کره گیری، باید به مدت 40 دقیقه الی یک ساعت دستگاه کار کند تا چربی ماست بصورت کامل از آن جدا شود.
5. برای جمع کردن کره تولید شده باید از یک ملاقه یا کفگیر کاملا تمیز استفاده کرد و آن را روی یک پارچه نخی یا توری بسیار تمیز قرار داد تا آب اضافه از آن خارج شود. پس از آنکه آب اضافه داخل کره خارج شد می توانید آن را به همراه پارچه روی یخ قرار دهید تا سفت و محکم شده و سپس آن را در فریزر قرار دهید.

بهترین دستگاه های کره گیر بازار چیست؟

بهترین دستگاه های کره گیر بازار چیست؟

کره گیرهای برقی در بازار تنوع و ظرفیت متفاوتی دارند. اگرچه مدل و کارکرد این دستگاه ها با یکدیگر فرق می کند، ولی همه اینها فقط یک وظیفه دارند: تولید کره. دستگاهی که شما انتخاب می کنید باید با توجه به ظرفیت مورد نیاز شما باشد. همچنین دستگاه کره گیر انتخابی شما باید بدنه مستحکم و خوبی داشته باشد تا طول عمر آن هم افزایش پیدا کند. دستگاه های کره گیر خانگی با دستگاه های کره گیری تولیدی ها متفاوت هستند؛ زیرا حجم تولیدی این دو بسیار با هم متفاوت است. قیمت دستگاه کره گیر خانگی دیجی کالا را می توانید در سایت بکردانه مشاهده کنید.

خلاصه مطلب

برای درست کردن کره باید به نکات مهمی اهمیت داد تا کره تولید شده خوشمزه و قابل استفاده باشد، برای مثال دمای مناسب برای کره گیری باید دمای پایینی باشد. هرچه این دما کمتر باشد کره تولیدی هم بیشتر خواهد بود. برای درست کردن کره هم دیگر نیازی به انجام کارهای سخت و طاقت فرسا نیست. به راحتی می توان با کمک یک دستگاه کره گیری برقی این کار را انجام داد و با زدن یک دکمه کره خود را تحویل بگیرید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید