کره گیری چیست؟؟

با شنیدن اسم کره خیلی از افراد به اشتباه فکر می کنند که منظور همان کره ی حیوانی و کره ی لبنی است اما این چنین نیست و منظور از کره ، کره ی گیاهی  است . این دانه ها توسط دستگاه های کره بکردانه  آسیاب و میکس شده و این عمل موجب می شود که مغز دانه ی  مورد نظر خرد شود و به شکل کره ی گیاهی بوجود آیند. عمل کره گیری را می توانید با انواع روش ها و دستگاه های مختلف تولید کنید. در سال های اخیر، شرکت های تولیدکننده ی صنایع غذایی برای بهبود این عملکرد، دست به تولید دستگاه کره گیری در سایز ها و ابعاد و کارایی مختلفی زدند که همه ی افراد با شرایط مختلف بتوانند به راحتی از مغزیجات مختلف هم چون بادام زمینی، پسته، گردو و ... عمل کره گیری را انجام دهند.
تمامی این دستگاه ها از اصول خاصی پیروی می کند و همه ی آن ها از مجموعه (سیلندر و ماردون و تیغه و موتور الکتریکی) تشکیل شده اند.ما در این بخش، شما را با چندین نمونه از خواص کره ی بادام زمینی، کره ی فندوق  و کره ی پسته آشنا می کنیم.

امروزه بسیاری از افراد کره را به طریق مختلفی مصرف می کنند مثلا بعضی افراد کره را روی نان تست مالیده و آنرا میل می کنند و یا بعضی از قناد ها بدلیل طعم خوبی که این ماده ی خوراکی دارد آنرا به خمیر شیرینی پزی خود اضافه می کنند به طور کلی ماده ی طبیعی و خوراکی بسیار خوش طعم و مفیدی است که بسیاری از افراد را جذب خود کرده است به نحوی که شما با یک بار مصرف ز این محصول مشتری دائمی آن می شوید.

کره فندق

Hazelnut Hazelnut butter 1

کره فندوق سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مختلفی است که فواید بسیاری دارد به عنوان مثال فندوق سرشار از ویتامین‌های آ، ب۱، ب۲، ث و ویتامینEبعلاوه املاح معدنی از جمله کلسیم، فسفر، آهن، گوگرد، منیزیم، روی و پتاسیم است.
شما می توانید این محصول را با مواد غذایی دیگر نیز ترکیب کنید مثلا ترکیب کره فندق و کرم کاکائو ، یکی از ترکیبات خوش مزه و دل نشینی است.

-منبع خوب اسیدهای چرب امگا ۶ است

-سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین E، مس و منگنز است

-غذای بسیار خوبی برای مبتلایان به دیابت محسوب می‌شود

- مقوی روده‌ها و معده است

-سموم را از بدن خارج می‌سازد

-برای از بین بردن سرفه و درد سینه مفید است

کره پسته

Pistachios Pistachios butter

کره پسته نیزهمانند دیگر کره های گیاهی بوجود می آیدو یکی از نکات جالبی که در این نوع کره وجود دارد این است که از پسته های دربسته به دلیل بهداشتی بودن آن استفاده می شود.این ماده ی غذایی طعم خوش و دلپذیزی دارد که تمام خاصیت های موجود در پسته را دارد.
ویتامین‌ها، چربی‌های مفید و پروتئینی که در پسته وجود دارد بسیار برای بدن مفید هستند. 

فواید کره پسته شامل قلب سالم، کنترل وزن، حفاظت در برابر دیابت و بهبود گوارش است

-این کره مقدار زیادی فسفر و آهن وجود دارد که برای افزایش حافظه و ضریب هوشی مناسب هستند

کره بادام زمینی

Almond butter Almond butter 2

کره  بادام زمینی حدودا در 136 سال پیش توسط یک فرد کانادایی تولید شد و بیشتر از یک قرن به عنوان لذیذ ترین خوراکی ها به حساب می آید.البته این همه محبوبیت بی دلیل نیست و فواید و مزایای بسیاری دارد . این ماده ی خوراکی دارای ترکیبات شیمیایی و غذایی زیادی است.مثلا با دارا بودن مقدار زیادی پروتئین باعث ایجاد سیری  می شود که این امر برای افراد پرخور وچاق مناسب است البته قابل توجه است که مصرف زیاد این ماده   باعث می شود مصرف کننده دچار چاقی شود.یکی از بهترین خوراکی ها برای صبحانه  ای مقوی و سالم است که بیشتر ورزشکاران و افرادی که به سلامتی خود اهمیت می دهند از این ماده ی خوراکی استفاده می کنند.

-هم برای کاهش وزن مناسب است هم افزایش وزن ! (برای مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارد در نتیجه جلوی اشتهای شما را برای خوردن غذاهای بیشتر می‌گیرد. از طرفی چون کالری آن به نسبت زیاد است برای افزایش وزن سالم توصیه می‌شود.)

-کاهش سطح کلسترول مضر و در نتیجه به کاهش خطر ابتلا به بیمای قلبی کمک می‌کند.

فواید کره بادام زمینی در بارداری

زنان باردار بیشتر مواقع  از یبوست ناراضی و گله مند هستند. بادام زمینی یک منبع غنی از فیبر است و می‌تواند منجر به کاهش علائم یبوست شود.کره بادام زمینی سرشار از آهن است و مصرف در دوران بارداری یک روش خوب  برای پیشگیری و درمان کم خونی است.هم شما و هم کودک متولد نشده شما به خوبی از بادام زمینی در رژیم غذایی خود بهره خواهید برد. بادام زمینی دارای منگنز است که باعث تقویت و سلامت استخوان‌ها می‌شود.فشار خون بالا می‌تواند در دوران بارداری دچار مشکل شدیدشودبرای رفع جلوگیری و ابتلاشدن  به پره اکلامپسی ، باید بادام زمینی و کره ی آن را مصرف کنید. این آجیل حاوی ویتامین E است که به کنترل فشار خون کمک می‌کند.مصرف مقدار سالم بادام زمینی، از جمله کره بادام زمینی می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل برای دیابت بارداری باشد.هنگامی که شما حامله هستید، نیاز به افزایش وزن دارید. اگر مشکل اضافه کردن وزن دارید،میتوانید از کره  بادام زمینی استفاده کنید. این آجیل کالری متراکمی دارد و می‌تواند به افزایش سریع وزن کمک کند.

کره نارگیل

coconut butter 1 4 1coconut butter

کره نارگیل که ماننا نیز نامیده می شود، پوره ای از گوشت نارگیل های رسیده به حساب می آید

- خانم‌هایی که کمبود آهن دارند کره نارگیل برایشان بسیار مفید است.

-کره نارگیل به دلیل فیبر بالا می تواند به حرکات روده و کاهش کلسترول کمک فراوانی کند

-فیبر کافی موجود در کره نارگیل باعث می‌شود سطح قند خون کنترل شود

-این کره به دلیل تری گلیسیرید پایین عملکرد ورزشکاران را بهبود بخشیده و به سرعت جذب بدن می شود.

-ویژگی آنتی میکروبی، آنتی ویروسی و آنتی باکتریایی دارد. 



کره آفتابگردان

Sunflower Butter sunflowerbutter5

 کره دانه آفتابگردان

- دارای مقدار چشمگیری از منیزیم، فسفر، روی، مس و سلنیم است

- کلسترول ندارد و به نسبت پروتئین زیادی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است

-سلامت قلب و کاهش کلسترول مضر می‌شود

-سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

-به شفافیت پوست کمک می‌کند

کره گردو

Walnut Butter Walnut Butter 2

دارای  امگا ۳ بسیار است که چربی امگا ۳ کمک به جریان خون و نرخ عروقی مطلوب می کند

-منجر به کاهش خطر مرگ از طریق بیماری های قلبی عروقی می شود

-علائم آرتروز را بهبود می بخشد. 



کره کنجد

Sesame Butter Sesame Butter 1

-کره نرم ساخته شده از دانه های ریز و معمولا بوداده ی کنجد است.

-غذای خوبی برای رشد کودکان است.

-بیشتر چربی کره کنجد از نوع غیر اشباع و شامل امگا ۳ است که به کاهش تورم کمک می‌کند

-ریسک ابتلا به حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

-کره شامل مس، آهن، زینک، ویتامین B، کلسیم و فسفر است

-ویتامین F موجود در آن از سلولهای پوستی محافظت می‌کند و از خشکی و خرابی پوست جلوگیری می‌کند.

-کره کنجد علاوه بر نرم کردن معده و روده برای رفع تنگی نفس، سرفه خشک و سوزش ادرار نیز مفید است

کره بادام هندی

Indian almond butter Badam Hendi

-کره بادام هندی دارای مزه نسبتا شیرین و بافت نرم و کرمی مانندی است. اگرچه کره ی

 - چربی کمتری نسبت به دیگر کره های خشکباری دارد

-دارای تاثیرات سودمندی بر روی فشار خون و سطح کلسترول بدن است.

- دو قاشق غذاخوری کره بادام هندی تامین کننده ۸۷ درصد نیاز تغذیه روزانه پیشنهادی (RDA) مس است 

برای خرید دستگاه کره ساز به صفحه محصولات گروه بکردانه مراجعه نمایید. گروه تولیدی بکردانه با پشتیبانی تیم فنی و مهندسی و با تجربه در زمینه ی صنایع غذایی توانسته است محصولات و دستگاه های باکیفیت در زمینه صنایع غذایی ارگانیک با طراحی های زیبا تولید کند. یکی از محصولات پرفروش و پرطرفدار این مجموعه، دستگاه های کره گیری است که قابلیت کره گیری از انواع مغزیجات را دارد.

کره گیری انواع مغزیجات

الان که خصوصیات انواع کره ها را یاد گرفتید ممکن است بخواهید از چندین دانه مختلف کرده بگیرید اما آیا باید بعد از هر بار کره گیری دستگاه را تمیز کنید؟ مقدار موادی که در دستگاه شما باقی می ماند چی؟ چه اتفاقی برای دور ریز شما می افتد و .... 

در ابتدا باید بگیم که شما در هنگام کره گیری از دو مغز مختلف مثلا پسته و بادام زمینی باید حتما دستگاه را تمیز کنید، چرا که اگر بدون تمیز کردن دستگاه این دو مغز را پشت سر هم در دستگاه بریزید کره دو رنگی تولید می کنید که خیلی هم طرفدار ندارد. بعد از هر دور کره گیری در بین تیغه های دستگاه شما حدود 50 گرم دانه له شده می ماند که دستگاه نمی تواند از آن ها کره تهیه کند. اگه شما در انتهای یک روز کاری این دستگاه را تمیز کنید فقط 50 گرم دور ریز داشتید اما اگه بخواهید از 10 دانه کره بگیرید، اونم با یه دستگاه، 500 گرم دور ریز دارید که اصلا صرفه اقتصادی ندارد.پس چه راهی دارید؟ ما دو راه پیش روی شما می گذاریم.

راه اول خرید بیش از یک دستگاه کره گیری است. به این صورت شما می توانید هر دستگاه را به یک مدل کره گیری اختصاص بدهید. یکی برای کره بادام زمینی یکی برای کره پسته و به همین منوال. اما واقعیت این است که این روش برای همه جوابگو نیست چرا که ممکن است بودجه اقتصادی و یا فضای کافی برای خرید چند دستگاه را نداشته باشید. در اینصورت می توانید هر روز را برای تولید یک نوع کره اختصاص بدهید. مثلا شما همیشه شنبه ها کره فندق تازه تولید می کنید و می فروشید. با استفاده از روش دوم می توانید با کمترین آسیب اقتصادی روزانه بهترین کره ها را تهیه کنید. 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید